Se pot face referiri la Manualul de identitate vizuală pus la dispoziția promotorilor de proiecte de OP (existent și pe pagina web a Programului – Secțiunea Proiecte – Documente implementare), dar nu există o traducere oficială integrală a Communication and Design Manual.
Aceste cerințe se pot introduce și în caietul de sarcini cu condiția să nu fie cumulative.
Se consideră cerință excesivă doar solicitarea ca experiența specifică a managerului de proiect să fie realizată în calitatea acestuia de manager de proiect atestat/certificat CNFPA, respectiv ca acesta să fi participat ca manager de proiect în cel puțin un proiect după obținerea atestatului/certificatului CNFPA.
Da.
Cu privire la anunțurile aferente achizițiilor publice, în cazul beneficiarilor privați, este obligatorie NUMAI publicarea anunțului pe pagina web www.fonduri-ue.ro secțiunea „Achiziții privați”. În cazul autorităților contractante, publicarea anunțurilor aferente achizițiilor publice se va face conform nr. OUG 34/2006, cu modificările și completările ulterioare.
În ceea ce privește comunicatele de presă aferente proiectului, este recomandat ca acestea să fie publicate și pe pagina web a partenerului.
Nu este obligatoriu pentru toate materialele de comunicare, ci doar pentru paginile web dedicate proiectelor care beneficiază de un sprijin financiar de cel puțin 150.000 euro sau care este dezvoltat în parteneriat cu entități din state donatoare.
Sumele se transferă în euro în contul bancar al partenerului, fie în avans, ținând seama de planificarea activităților derulate de acesta, fie prin rambursarea cheltuielilor deja efectuate de partener.
Numai dacă există o solicitare în acest sens din partea partenerului.
În cazul partenerilor străini se va accepta pentru justificarea cheltuielilor efectuate un raport de verificare a cheltuielilor (elaborat de un auditor independent și certificat în statul donator respectiv). Documentul va fi tradus în limba română/engleză, semnat şi ştampilat de promotor pentru conformitatea traducerii.
În cazul partenerilor străini se va accepta pentru justificarea cheltuielilor efectuate un raport de verificare a cheltuielilor (elaborat de un auditor independent și certificat în statul donator respectiv). Documentul va fi tradus în limba română/engleză, semnat şi ştampilat de promotor pentru conformitatea traducerii. În acest caz, facturile partenerului nu sunt prezentate OP.
Da.
Documentele justificative pot fi semnate pentru conformitate cu originalul de o persoană desemnată prin dispoziție/împuternicire a reprezentantului legal.
Raportul de audit va fi însoțit de o declarație pe proprie răspundere a partenerului de proiect conform căreia procedurile de achiziție (publică) în cadrul proiectului s-au derulat conform legislației naționale aplicabile.
Da.
Partenerul străin nu completează raportările către OP. Informațiile furnizate în Rapoartele intermediare de progres trebuie asumate în totalitate de către promotorul de proiect.
Periodicitatea raportării de către partener este stabilită de promotorul de proiect, în funcție de termenele impuse în contractul de finanțare pentru predarea RFI. Nu există un model standard de raportare a activității partenerului.
Dacă obiectivul la care se execută lucrările de pictură este monument istoric înscris în Lista monumentelor istorice,în fișa de date/specificațiile tehnice se poate solicita prezentarea atestatului Ministerului Culturii pentru conservare/restaurare pictură murală și/sau pe lemn, conform Normelor metodologice privind atestarea specialiștilor în domeniul monumentelor istorice aprobate prin Ordinul nr. 2398/25 iunie 2008.
În situația în care obiectivul la care se execută lucrările de pictură nu este monument istoric, în fișa de date/specificațiile tehnice se poate solicita ca personalul care va executa lucrările de pictură să fi participat într-un contract în care au fost realizate lucrări de pictură, fără a impune realizarea unei anumite cantități/valori.
Recomandarea este cu caracter orientativ, responsabilitatea implementării activității de achiziție revine în totalitate promotorului de proiect.
Modelul standard pentru notificări se regăsește pe pagina web a Programului – Secțiunea Proiecte – Documente implementare.
Procedurile de achiziții vor fi verificate astfel:
- raportat la prevederile OUG 34/2006 și HG 925/2006, cu modificările și completările ulterioare, în cazul autorităților contractante
- raportat la prevederile Ordinului nr. 1120/2013 și ale Ordinului nr. 1191/2014 în cazul beneficiarilor privați.
Verificarea se face ex-post, cu excepția unui eșantion stabilit și comunicat de către OP în timp util, pentru care se va face și verificare ex-ante.
Nu este necesară participarea reprezentanților OP la toate fazele de implementare a proiectului. OP va efectua vizite de monitorizare după informarea oficială a promotorului de proiect cu 2 săptămâni în avans sau vizite ad-hoc.
Transferul următoarei tranșe de pre-finanțare se operează doar în situația în care s-au realizat plăți în valoare de cel puțin 70% din prefinanțarea primită anterior. Dacă nu se reușește cheltuirea a cel puțin 70% în cadrul perioadei de raportare de 4 luni, aceasta se poate prelungi până la 6 luni.
Orice modificare a planului de achiziții trebuie notificată OP, conform modelelor și instrucțiunilor de completare puse la dispoziție de OP.
În ceea ce privește procedura de achiziții, în fișa de date/specificațiile tehnice se va preciza termenul de finalizare a proiectului, respectiv 30.04.2016, ca dată limită de finalizare a contractului. Sub nici o formă nu se va accepta depășirea termenului limită menționat.
Nu, ordinul MFE este aplicabil Programului Operaţional Sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013".Cu toate acestea, promotorul trebuie să poată proba că achiziția s-a realizat la prețul pieței, raportat la utilizarea echipamentului în proiect.
Raportul de audit trebuie elaborat de un auditor independent și certificat. Raportul de audit certifică faptul că cheltuielile solicitate sunt efectuate în conformitate cu Regulamentul privind implementarea Mecanismului Financiar al Spațiului Economic European 2009-2014, legea națională, practicile contabile și procedurile de achiziții publice din țara partenerului de proiect și cu prevederile acordului de parteneriat.
Specificațiile tehnice prezentate generic în cererea de finanțare trebuie detaliate, în nici un caz modificate, în documentele procedurii de achiziție publică/procedurii simplificate. Acestea trebuie elaborate într-o manieră obiectivă/clară/detaliată pentru a se asigura îndeplinirea corespunzătoare a scopului proiectului.
Pe parcursul implementării proiectului, echipamentele pot fi transferate de la promotor la partener în baza unui Proces verbal de custodie. La finalizarea proiectului, acestea vor reveni organizației care va asigura sustenabilitatea proiectului.
Dacă linia bugetara nu a avut prevăzut buget inițial nu a existat nici activitate aferentă. Prin urmare linia bugetară către care se dorește realocarea de sume trebuie să aibă în corespondent derularea unei noi activități. Conform art. 19 din contractul de finanțare, includerea de noi activităţi eligibile care să contribuie la atingerea rezultatelor, indicatorilor şi obiectivelor specifice ale proiectului se realizează prin încheierea unui act adițional cu OP.
Orice modificare a contractului de finanțare și a anexelor sale se realizează cu acordul OP, prin transmiterea unei notificări și a unor documente justificative care să probeze necesitatea modificării.
Orice modificare a contractului de finanțare și a anexelor sale se realizează cu acordul OP, prin transmiterea unei notificări. Atenție! Termenul de execuție/prestare/livrare nu poate depăși data limită de 30 aprilie 2016.
Se va ține cont de legislația aplicabilă promotorului/partenerului. OP acceptă contracte individuale de muncă, contracte civile și/sau contracte de cesiune a drepturilor de autor sau a drepturilor conexe.
Având în vedere faptul că costurile sunt încadrate la Cheltuieli de management, acesta trebuie să fie angajat al partenerului de proiect, conform legislației aplicabile acestuia.
Aceste cheltuieli pot fi decontate în cadrul oricărui tip de contract încheiat cu experții, în condițiile în care contractul prevede decontarea acestui tip de costuri, iar în bugetul proiectului sunt prevăzute costuri pentru deplasarea experților.
OP acceptă, în cazuri excepționale, înlocuirea justificată a unor membri ai echipei de implementare a proiectului cu persoane cu experiență similară. Solicitările de modificare a echipei de implementare, în sensul suplimentării numărului de posturi, vor fi analizate punctual în momentul primirii acestora și a documentelor justificative.
Depinde de încadrarea în capitole bugetare a cheltuielii aferente remunerării responsabilului financiar (cheltuieli de management/cheltuieli de consultanță/ onorarii experți). OP acceptă contracte individuale de muncă, contracte civile și/sau contracte de cesiune a drepturilor de autor sau a drepturilor conexe.
Da, dacă legislația le permite și numai dacă factura este emisă pe numele organizației partenere.
Prin raportările post-implementare, în perioada de sustenabilitate.
Se acceptă și plăți în numerar către furnizori persoane juridice, până la plafonul de 2.000 lei.