Anunț concurs pentru ocuparea postului de Consilier pentru afaceri europene verificare

I. DENUMIREA POSTULUI:

Consilier pentru afaceri europene (8 ore/zi, 40 ore/săptămână)

II. DESCRIEREA POSTULUI

Atribuții/responsabilități

  1. Verificarea rapoartelor intermediare de progres și a raportului final la nivel de proiect;
  2. Asigurarea că proiectele sunt implementate în mod corespunzător, inter alia, prin verificări pe teren la locul proiectului;
  3. Verificarea rezultatelor directe ale proiectelor și realizare la timp a plăților către Promotorii de proiect;
  4. Verificarea corelării datelor din rapoartele tehnice și financiare pentru proiectele finanțate;
  5. Analizarea situației riscului aferent fiecărui proiect, identificare în timp util a eventualelor probleme și instituire de măsuri corective;
  6. Verificarea corectitudinii estimării cheltuielilor aferente proiectului pentru următoarea perioadă de raportare, din punctul de vedere al încadrării în linia bugetară aferentă și de respectare a planului de achiziții;
  7. Verificarea cheltuielilor declarate de Promotorii de proiect pentru a se asigura de realitatea acestora și de respectarea prevederilor Regulamentului SEE, contractului de finanțare, legislației naționale și a Uniunii Europene;
  8. Asigurarea că modul de utilizare a contribuției financiare de către Promotorii de proiect respectă exclusiv scopul programului și că toate bunurile și clădirile care fac obiectul proiectelor sunt folosite exclusiv în scopurile prevăzute în acordul de program;
  9. Asigurarea că Promotorii de proiect mențin un sistem de contabilitate separat sau un cod contabil adecvat pentru toate tranzacțiile legate de proiect, fără a aduce atingere regulilor de contabilitate naționale;
  10. Analizarea sustenabilității proiectului.
  11. Elaborarea unor documente/analize/evidente in legatura cu obiectul de activitate.

III. CONDIȚII DE PARTICIPARE:

Poate participa la concursul pentru ocuparea postului persoana care îndeplinește următoarele condiții:
a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic și domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate  de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

1. STUDII DE SPECIALITATE:

Studii superioare de lungă durată sau studii în regim Bologna ciclul 1 și 2 – cu profil economic.
Certificatele și atestatele recunoscute de CNFPA sau alte specializări universitare (licență, master, postuniversitare) în domeniul managementului de proiect/financiar constituie un avantaj.

2. VECHIMEA ÎN MUNCĂ/SPECIALITATE NECESARĂ:

Minimum 5 ani experienţă în domeniul economic-financiar.
Experiență demonstrată cu documente justificative în verificarea implementării proiectelor cu finanțare externă.
Experiență în managementul de proiect

3. CUNOŞTINŢE DE OPERARE/PROGRAMARE PE CALCULATOR:

Deține cunoştinţe solide de operare pe calculator, în special procesare de text şi tabelare şi este eficient în utilizarea resurselor şi instrumentelor TIC.

4. LIMBI STRĂINE:

Engleză (citit, scris, vorbit): avansat

5. ABILITĂŢI, CALITĂŢI ŞI APTITUDINI NECESARE:

Capacitate de analiză și sinteză;
Capacitate de lucru în echipă;
Capacitate de lucru sub stres;
Abilități de comunicare și de relaționare interpersonale;
Abilități de a lucra în situații bine definite și structurate în contextul unor echipe multidisciplinare;
Experiență în prelucrarea informațiilor și relația cu experții financiari externi, precum și abilități de mediator;
Abilitatea de a lucra în context multidisciplinar și intercultural;
Integritate, asumarea responsabilității, punctualitate, promptitudine, inițiativă, confidențialitate.

6. CERINȚE SPECIFICE:

Disponibilitate pentru lucru în program prelungit în conditiile legii;
Disponibilitate pentru delegări frecvente, inclusiv internațional.

7. COMPETENȚA MANAGERIALĂ (CUNOȘTINȚE DE MANAGEMENT, CALITĂȚI ȘI APTITUDINI MANAGERIALE):

Capacitate de implementare a activităților, în context multidisciplinar;
Cunoştinţe de management de proiect şi organizaţional.

IV. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 286/2011):

a) cerere înscriere concurs
b) scrisoare de intenție și o recomandare
c) CI + copie
d) copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă  efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate;
e) CV cu foto
f) copia carnetului de muncă conformă cu originalul sau adeverință care să ateste vechimea în muncă
g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate (tip cf. Ministerului Sănătății)
h) cazier judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează *)
*) În cazul documentului prevăzut la lit h), candidatul admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.

V. LOCUL ȘI DATA PÂNĂ LA CARE SE POT DEPUNE DOSARELE DE ÎNSCRIERE:

Locul: sediul Ministerului Culturii, Unitatea de Management a Proiectului, Bd Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5, sala 503
Data: 08.05.2015, ora 14:30.
Telefon: 021.222.84.79
Persoană de contact: Claudia Ciobanu

VI. BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA CONCURSULUI

  1. Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind funcționarea Ministerului Culturii, cu modificările și completările ulterioare
  2. Regulamentul privind implementarea Mecanismului Financiar SEE 2009-2014
  3. Memorandum de înțelegere dintre Islanda, Principatul Liechtenstein, Regatul Norvegiei și Guvernul României privind implementarea Mecanismului Financiar SEE 2009-2014
  4. Acordul de program Programul RO 12 Conservarea și revitalizarea patrimoniului cultural și natural - Conservation and Revitalisation of Cultural and Natural Heritage;
  5. Ordonanţa de Urgenţă nr. 23/2013 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului Financiar al Spaţiului Economic European 2009-2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2009-2014;
  6. Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 23/2013 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului Financiar al Spațiului Economic European 2009-2014 și Mecanismului financiar norvegian 2009-2014;
  7. Codul fiscal din 22 decembrie 2003 (Legea nr. 571/2003) cu modificările și completările ulterioare;
  8. Legea nr. 82 din 24 decembrie 1991 a contabilităţii – Republicare, cu modificările și completările ulterioare;
  9. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare;
  10. Hotărârea de Guvern nr. 1860/2006 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate precum și în cazul deplasării în cadrul localității, în interesul serviciului;
  11. Ordinul nr. 1792/2002 al ministrului finanţelor publice, pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
  12. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 34 din 19 aprilie 2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
  13. HOTĂRÂRE nr. 925 din 19 iulie 2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
  14. Ordinul nr. 1120/2013, emis de Ministerul Fondurilor Europene privind aprobarea Procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privați în cadrul proiectelor finanțate din instrumente structurale, obiectivul „Convergență”, precum și în cadrul proiectelor finanțate prin mecanismele financiare SEE și norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări;
  15. ORDIN nr. 1190 din 19 noiembrie 2014 pentru modificarea Procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privaţi în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale, obiectivul "Convergenţă", precum şi în cadrul proiectelor finanţate prin mecanismele financiare SEE şi norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări, aprobată prin Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 1.120/2013, cu modificările și completările ulterioare;
  16. Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 1191/2014 pentru aprobarea instrucțiunii aferente Ordinului Ministerului Fondurilor Europene nr. 1.120/2013 privind aprobarea procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privaţi în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale, obiectivul „Convergenţă” precum şi în cadrul proiectelor finanţate prin Mecanismele Financiare SEE şi Norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări, cu modificările ulterioare;
  17. Ordonanța de Urgență nr. 66 din 29 iunie 2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora;
  18. Normele metodologice din 31 august 2011 de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora;
  19. Hotărârea nr. 519 din 26 iunie 2014 privind stabilirea ratelor aferente reducerilor procentuale/corecțiilor financiare aplicabile pentru abaterile prevăzute în anexa la Ordonanța de urgență a Guvernului 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora;
  20. Strategia Sectorială în Domeniul Culturii și Patrimoniului Național pentru perioada 2014-2020

VII. LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI

Locul: sediul Ministerului Culturii, Unitatea de Management a Proiectului, Bd. Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5 (Sala va fi comunicată odată cu rezultatele de la selecția dosarelor, în funcție de numărul de candidați admiși)
Data: 18.05.2015, ora va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor în urma selecției dosarelor (proba scrisă)
Telefon: 021.222.84.79

VIII. TIPUL PROBELOR DE CONCURS/EXAMEN

- probă scrisă, interviu (data interviului va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor la proba scrisă)

REGULAMENT de organizare și desfășurare aconcursului organizat pentru ocuparea postului de consilier pentru afaceri europene PA16/RO12 „Conservarea și revitalizarea patrimoniului cultural și natural”