I. DENUMIREA POSTULUI:
Consilier pentru afaceri europene (8 ore/zi, 40 ore/săptămână)
II. DESCRIEREA POSTULUI
Atribuții/responsabilități
- Stabilirea temelor de interes la nivelul Operatorului de Program și a Partenerilor de Program în vederea derulării de activități bilaterale și complementare.
- Întocmirea planului anual al activităților bilaterale și complementare prevăzute a fi realizate.
- Identificarea entităților similare din alte state beneficiare și din statele donatoare responsabile de implementarea programului pentru domeniul PA16 Conservarea și revitalizarea patrimoniului cultural și natural.
- Stabilirea şi menţinerea unei comunicări cu entitățile similare din statele beneficiare și din statele donatoare.
- Organizarea de activități cu scopul realizării unui schimb de experiențe și bune practici cu entități similare din statele beneficiare și statele donatoare.
- Întocmirea documentelor suport pentru activitățile bilaterale și complementare organizate (agendă, listă participanți etc.), precum și a celor de follow-up (minute/ concluzii și recomandări etc.).
- Asigurarea comunicării cu prestatorii de servicii / furnizorii de bunuri selectați în vederea derulării activităților bilaterale și complementare.
- Stabilirea bugetului fiecărei activități bilaterale și complementare, defalcate conform categoriilor de cheltuieli prevăzute la art. 7.11.2 din Regulamentul privind implementarea Mecanismului Financiar SEE 2009-2014.
- Elaborarea unor documente/analize/evidențe în legatură cu obiectul de activitate.
- Cunoașterea și respectarea tuturor procedurilor operaționale care guvernează Programul PA16/RO12.
III. CONDIȚII DE PARTICIPARE:
Poate participa la concursul pentru ocuparea postului persoana care îndeplinește următoarele condiții:
- are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic și domiciliul în România;
- cunoaște limba română, scris și vorbit;
- are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
- îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
1. STUDII DE SPECIALITATE:
Studii superioare de lungă durată sau studii în regim Bologna ciclul 1 și 2 – cu profil economic.
Certificatele și atestatele recunoscute de CNFPA sau alte specializări universitare (licență, master, postuniversitare) în domeniul managementului de proiect constituie un avantaj.
2. VECHIMEA ÎN MUNCĂ/SPECIALITATE NECESARĂ:
Experiență demonstrată cu documente justificative de minimum 5 ani în implementarea proiectelor/verificarea implementării proiectelor cu finanțare externă nerambursabilă.
Experiență de minimum 2 ani în managementul de proiect/program cu finanțare nerambursabilă.
3. CUNOŞTINŢE DE OPERARE/PROGRAMARE PE CALCULATOR:
Deține cunoştinţe solide de operare pe calculator, în special procesare de text şi tabelare şi este eficient în utilizarea resurselor şi instrumentelor TIC.
4. LIMBI STRĂINE:
O limbă străină: engleză – citit, scris, vorbit: avansat.
5. ABILITĂŢI, CALITĂŢI ŞI APTITUDINI NECESARE:
Capacitate de analiză și sinteză;
Capacitate de lucru în echipă;
Capacitate de lucru sub stres;
Abilități de comunicare și de relaționare interpersonale;
Abilități de a lucra în situații bine definite și structurate în contextul unor echipe multidisciplinare;
Experiență în prelucrarea informațiilor și relația cu experții financiari externi, precum și abilități de mediator;
Abilitatea de a lucra în context multidisciplinar și intercultural;
Integritate, asumarea responsabilității, punctualitate, promptitudine, inițiativă, confidențialitate.
6. CERINȚE SPECIFICE:
Disponibilitate pentru lucru în program prelungit în condițiile legii;
Disponibilitate pentru deplasări curente, inclusiv internațional, în scopul îndeplinirii atribuțiilor stabilite prin fișa postului.
7. COMPETENȚA MANAGERIALĂ (CUNOȘTINȚE DE MANAGEMENT, CALITĂȚI ȘI APTITUDINI MANAGERIALE):
Cunoștințe de management financiar al proiectelor și cu evidența financiar-contabilă a instituțiilor publice;
Cunoştinţe de management de proiect şi organizaţional.
IV. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 286/2011):
- cerere înscriere concurs adresată Directorului UMP;
- copia actului de identitate;
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate;
- curriculum vitae cu foto;
- copia carnetului de muncă conformă cu originalul sau adeverință care să ateste vechimea în muncă;
- adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate (tip cf. Ministerului Sănătății) ;
- cazier judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează *)
*) În cazul documentului prevăzut la lit g), candidatul admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.
V. LOCUL ȘI DATA PÂNĂ LA CARE SE POT DEPUNE DOSARELE DE ÎNSCRIERE:
Locul: sediul Ministerului Culturii și Identității Naționale, Unitatea de Management a Proiectului, Bd. Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5, sala 503
Data: 15 februarie 2017, ora 16:00.
Telefon: 021.222.84.79
Persoană de contact: Claudia Ciobanu
VI. BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA CONCURSULUI
- Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind funcționarea Ministerului Culturii, cu modificările și completările ulterioare
- Regulamentul privind implementarea Mecanismului Financiar SEE 2009-2014
- Memorandum de înțelegere dintre Islanda, Principatul Liechtenstein, Regatul Norvegiei și Guvernul României privind implementarea Mecanismului Financiar SEE 2009-2014
- Acordul de program Programul RO 12 Conservarea și revitalizarea patrimoniului cultural și natural - Conservation and Revitalisation of Cultural and Natural Heritage;
- Ordonanţa de Urgenţă nr. 23/2013 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului Financiar al Spaţiului Economic European 2009-2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2009-2014, cu modificările și completările ulterioare;
- Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 23/2013 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului Financiar al Spațiului Economic European 2009-2014 și Mecanismului financiar norvegian 2009-2014;
- Codul fiscal din 2015 (Legea nr. 227/2015) cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea de Guvern nr. 1860/2006 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate precum și în cazul deplasării în cadrul localității, în interesul serviciului;
- LEGEA nr. 98/2016 privind achizițiile publice;
- Hotărârea de Guvern. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice;
- Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 1284/2016 privind aprobarea Procedurii competitive aplicabile solicitanţilor/beneficiarilor privaţi pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări finanţate din fonduri europene
- Ordonanța de Urgență nr. 66 din 29 iunie 2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora;
- Hotărârea nr. 519 din 26 iunie 2014 privind stabilirea ratelor aferente reducerilor procentuale/corecțiilor financiare aplicabile pentru abaterile prevăzute în anexa la Ordonanța de urgență a Guvernului 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora;
VII. LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI
Locul: sediul Ministerului Culturii și Identității Naționale, Unitatea de Management a Proiectului, Bd. Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5 (Sala va fi comunicată odată cu rezultatele de la selecția dosarelor, în funcție de numărul de candidați admiși).
Data susținerii probei scrise: 23.02.2017, ora va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor în urma selecției dosarelor
Data susținerii interviului este 27.02.2017
Telefon: 021.222.84.79
VIII. TIPUL PROBELOR DE CONCURS/EXAMEN