Anunț concurs pentru ocuparea postului de Director adjunct cu atribuții de coordonator al al Programului PA16/RO12 „Conservarea și revitalizarea patrimoniului cultural și natural”

I. DENUMIREA POSTULUI:

Director adjunct (8 ore/zi, 40 ore/săptămână)

II. DESCRIEREA POSTULUI

Atribuții/responsabilități

  1. Organizează și coordonează activitatea compartimentului fonduri nerambursabile din cadrul UMP
    1. Asigură managementul compartimentului din punct de vedere organizatoric și conceptual, în parametrii optimi de timp, buget și calitate.
    2. Monitorizează realizarea indicatorilor de performanță aferenți programelor și proiectelor cu fonduri nerambursabile gestionate de UMP.
    3. Conduce activitatea salariaților compartimentului și monitorizează respectarea cerințelor specifice din fișele de post ale acestora.
    4. Analizează nevoia de formare profesională a personalului compartimentului și propune participarea acestora la cursuri.
    5. Monitorizează elaborarea documentelor specifice derulării proiectelor și programelor cu finanțare nerambursabilă gestionate de UMP (ghiduri, norme, proceduri, rapoarte, note, referate etc).
    6. Monitorizează problemele și riscurile apărute la nivel de compartiment și propune măsuri de remediere.
    7. Stabileşte şi menţine o comunicare constantă cu reprezentanții finanțatorilor și cu terțe instituții.
    8. Monitorizează cooperarea și comunicarea în cadrul compartimentului fonduri nerambursabile, precum și cu celelalte compartimente ale UMP.
    9. Reprezintă UMP, în limitele mandatului primit, în relația cu terții.
  2. Asigură coordonarea, planificarea, implementarea și monitorizarea activităţilor desfășurate în cadrul Programului PA16/RO12
    1. Se asigură, în limita competențelor proprii, că proiectele finanțate în cadrul Programului contribuie la obiectivele globale ale Mecanismului Financiar SEE 2009-2014, la rezultatele și obiectivele specifice ale Programului și că respectă Regulamentul de Implementare al Mecanismului Financiar SEE 2009-2014, precum și prevederile Acordului de Program, legislația aplicabilă la nivel național și legislația Uniunii Europene aplicabilă.
    2. Coordonează realizarea indicatorilor de performanță la nivel de program, asigură monitorizarea regulată a stadiului activităților din proiecte din punctul de vedere al conformității cu obligațiile asumate față de finanțatorii externi și în conformitate cu legislația aplicabilă.
    3. Coordonează elaborarea documentelor specifice acordării de finanțări nerambursabile și derulării proiectelor și programului (ghiduri, norme, proceduri, rapoarte, note, referate, etc) și le avizează conform procedurilor operaționale specifice.
    4. Identifică și evaluează probleme și riscuri apărute la nivel de Program/proiecte și propune măsuri de remediere.
    5. Coordonează managementul comunicării prin coordonarea întregului flux de informații aferent Programului

III. CONDIȚII DE PARTICIPARE:

Poate participa la concursul pentru ocuparea postului persoana care îndeplinește următoarele condiții:

  1. are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic și domiciliul în România;
  2. cunoaște limba română, scris și vorbit;
  3. are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  4. are capacitate deplină de exercițiu;
  5. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate  de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  6. îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  7. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

1. STUDII DE SPECIALITATE:

Studii superioare de lungă durată sau studii în regim Bologna ciclul 1 și 2 – cu profil umanist, economic.
Certificate și atestate recunoscute de CNFPA în domeniul proiectelor europene.

2. VECHIMEA ÎN MUNCĂ/SPECIALITATE NECESARĂ:

Minimum 10 ani vechime în muncă.
Minimum 10 ani experiență în programe cu finanțare externă.

3. CUNOŞTINŢE DE OPERARE/PROGRAMARE PE CALCULATOR:

Deține cunoştinţe solide de operare pe calculator, în special procesare de text şi tabelare şi este eficient în utilizarea resurselor şi instrumentelor TIC.

4. LIMBI STRĂINE:

O limbă străină: engleză – citit, scris, vorbit: avansat.
A doua limbă de circulație europeană – citit, scris, vorbit: avansat.

5. ABILITĂŢI, CALITĂŢI ŞI APTITUDINI NECESARE:

Obiectivitate, conduită morală, integritate și respectul confidențialității datelor, promptitudine, asumarea responsabilității;
Interes și capacitate pentru dezvoltarea potențialului;
Capacitate de analiză și interpretare a datelor și informațiilor și de identificare de soluții novatoare și adaptate obiectivelor compartimentului;
Capacitate de sinteză a informațiilor și de abordare transversală a problematicii specifice compartimentului coordonat;
Capacitate de lucru în echipă;
Capacitate de lucru și de menținere a performanțelor în condiții de stres;
Abilități de comunicare și de relaționare interpersonale;
Abilitatea de a lucra în context multidisciplinar și multicultural și de a susține dialogul intercultural.
Integritate, asumarea responsabilității, punctualitate, promptitudine, inițiativă, confidențialitate.

6. CERINȚE SPECIFICE:

Cunoaşterea specificităţii domeniului fondurilor nerambursabile;
Cunoaşterea actelor normative specifice domeniului și capacitate de înțelegere, interpretare și corelare a acestora;
Competenţe de analiză privind atragerea și gestionarea fondurilor externe nerambursabile.

7.COMPETENȚA MANAGERIALĂ (CUNOȘTINȚE DE MANAGEMENT, CALITĂȚI ȘI APTITUDINI MANAGERIALE):

Cunoştinţe teoretice și practice de management de proiect şi organizaţional și capacitate de îmbinare a acestora și de aplicare la specificul activității compartimentului în cadrul UMP;
Capacitate de implementare a principiilor de management bazat pe rezultate în contextul specific al activității compartimentului fonduri nerambursabile;
Capacitate de a integra managementul activității compartimentului în cadrul activității generale a UMP;
Abilitate de supervizare a activității întregului compartiment utilizând principiul perspectivei ”bird’s-eye-view”.
Capacitate de reprezentare instituțională în cadrul unor comitete internaționale de management.

IV. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 286/2011):

  1. cerere înscriere concurs
  2. scrisoare de intenție și o recomandare
  3. CI + copie
  4. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă  efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate;
  5. CV cu foto
  6. copia carnetului de muncă conformă cu originalul sau adeverință care să ateste vechimea în muncă
  7. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate (tip cf. Ministerului Sănătății)
  8. cazier judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează *)
    *) În cazul documentului prevăzut la lit h), candidatul admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.

V. LOCUL ȘI DATA PÂNĂ LA CARE SE POT DEPUNE DOSARELE DE ÎNSCRIERE:

Locul: sediul Ministerului Culturii, Unitatea de Management a Proiectului, Bd. Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5, sala 503
Data: 29.07.2016, ora 12:00.
Telefon: 021.222.84.79
Persoană de contact: Nicoleta Cambei

VI. BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA CONCURSULUI

  1. Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind funcționarea Ministerului Culturii, cu modificările și completările ulterioare
  2. Regulamentul privind implementarea Mecanismului Financiar SEE 2009-2014
  3. Memorandum de înțelegere dintre Islanda, Principatul Liechtenstein, Regatul Norvegiei și Guvernul României privind implementarea Mecanismului Financiar SEE 2009-2014
  4. Acordul de program Programul RO 12 Conservarea și revitalizarea patrimoniului cultural și natural - Conservation and Revitalisation of Cultural and Natural Heritage;
  5. Ordonanţa de Urgenţă nr. 23/2013 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului Financiar al Spaţiului Economic European 2009-2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2009-2014, cu modificările și completările ulterioare;
  6. Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 23/2013 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului Financiar al Spațiului Economic European 2009-2014 și Mecanismului financiar norvegian 2009-2014;
  7. Codul fiscal din 2015 (Legea nr. 227/2015) cu modificările și completările ulterioare;
  8. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare;
  9. Hotărârea de Guvern nr. 1860/2006 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate precum și în cazul deplasării în cadrul localității, în interesul serviciului;
  10. Lege nr. 98 din 19 mai 2016 privind achiziţiile publice;
  11. Norme metodologice din 2 iunie 2016 de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice;
  12. Ordinul nr. 1120/2013, emis de Ministerul Fondurilor Europene privind aprobarea Procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privați în cadrul proiectelor finanțate din instrumente structurale, obiectivul „Convergență”, precum și în cadrul proiectelor finanțate prin mecanismele financiare SEE și norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări;
  13. ORDIN nr. 1190 din 19 noiembrie 2014 pentru modificarea Procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privaţi în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale, obiectivul "Convergenţă", precum şi în cadrul proiectelor finanţate prin mecanismele financiare SEE şi norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări, aprobată prin Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 1.120/2013, cu modificările și completările ulterioare;
  14. Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 1191/2014 pentru aprobarea instrucțiunii aferente Ordinului Ministerului Fondurilor Europene nr. 1.120/2013 privind aprobarea procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privaţi în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale, obiectivul „Convergenţă” precum şi în cadrul proiectelor finanţate prin Mecanismele Financiare SEE şi Norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări, cu modificările ulterioare;
  15. Ordonanța de Urgență nr. 66 din 29 iunie 2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora;
  16. Normele metodologice din 31 august 2011 de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora;
  17. Hotărârea nr. 519 din 26 iunie 2014 privind stabilirea ratelor aferente reducerilor procentuale/corecțiilor financiare aplicabile pentru abaterile prevăzute în anexa la Ordonanța de urgență a Guvernului 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora;
  18. Strategia Sectorială în Domeniul Culturii și Patrimoniului Național pentru perioada 2014-2020
  19. Carte verde – eliberarea potențialului industriilor culturale și creative, elaborată de Comisia Europeană, Bruxelles, 27.4.2010

VII. LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI

Locul: sediul Ministerului Culturii, Unitatea de Management a Proiectului, Bd. Unirii nr. 22, sector 3, București, intrarea Aulă, etaj 5 (Sala va fi comunicată odată cu rezultatele de la selecția dosarelor, în funcție de numărul de candidați admiși)
Data: 08.08.2016, ora va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor în urma selecției dosarelor (proba scrisă)
Telefon: 021.222.84.79

VIII. TIPUL PROBELOR DE CONCURS/EXAMEN

  • probă scrisă, interviu (data interviului va fi comunicată odată cu afișarea rezultatelor la proba scrisă)